سه شنبه 29 خرداد 1403 - Tue 18 Jun 2024
  • اولین مناظره شش نامزد انتخابات ریاست جمهوری

  • موافقت رهبر با عفو یا تخفیف 2654 نفر از محکومان

  • نکونام به دنبال مهاجم سری A ایتالیا / با این مهاجم استقلال وزن پیدا می کند

  • پرسپولیس باید سریع دست به کار شود

  • آرمان رمضانی تکلیفش در استقلال معلوم نیست/ وی داماد شد

  • قایدی گرانتر از حد انتظار برای استقلالی ها/ برگشت قایدی ممکن نیست

  • تیم استقلال با چه نفراتی بسته می شود؟/ وضعیت نامعلوم استقلال

  • بازگشت برانکو به پرسپولیس منتفی شد

  • در جمع بهترین پاسورها اثری از هافبک‌های ایرانی نیست

  • 30 میلیارد تومان برای رضایتنامه جواد آقایی پور

  • منتظر محمد در استقلال جایی ندارد

  • روزی که پزشکیان دنبال گشت ارشاد بود! + سند

  • آزادی حمید نوری چهار پیام روشن دارد

  • عضو هیات مدیره پرسپولیس پیام مهمی داد

  • انتخابات بسیار مهم است/ تلاش کنید مشارکت افزایش یابد+ عکس و فیلم

  • صرفه‌جویی 2.5 میلیارد دلاری + عکس

  • برائت زائران ایرانی با پرچم فلسطین + عکس و فیلم

  • لزوم برائت جهانی از رژیم صهیونیستی و آمریکا+فیلم

  • جام گرفت و رفت/ پرسپولیس سکوی پرتاب اوسمار

  • دو مجری سرشناس در فساد فوتبال نقش دارند

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 372829
    تاریخ انتشار: 07/خرداد/1403 - 14:35
    افتتاحیه مجلس دوازدهم

    صندلی خالی رئیس جمهور شهید/ قرائت پیام مهم رهبرانقلاب/ نمایندگان سوگند یاد کردند +عکس و فیلم

    علاءالدین بروجردی ریاست جلسه افتتاحیه مجلس دوازدهم را برعهده دارد. همچنین حسینعلی شهریاری نایب رئیس سنی مجلس دوازدهم است. عبدالحسین همتی سراپرده و عباس قدرتی دبیران سنی مجلس دوازدهم هستند.

     صندلی خالی رئیس جمهور شهید/ قرائت پیام مهم رهبرانقلاب/ نمایندگان سوگند یاد کردند +عکس و فیلم

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت»

    مراسم افتتاحیه مجلس دوازدهم شورای اسلامی دقایقی پیش با حضور مقامات کشوری و لشکری آغاز شد.‌در این مراسم، آیت الله جنتی،سرلشکر سلامی،امیر سرلشکر موسوی،محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری،حجت الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه، اعضای هیئت دولت، اعضای شورای نگهبان،سردار رادان، حجت الاسلام سید حسن خمینی، علی اکبر ناطق نوری و سفرای کشورهای خارجی و دیگر مقامات حضور داشتند.

    اداره اولین جلسه مجلس یازدهم طبق آئین‌نامه داخلی مجلس، بر عهده هیئت رئیسه سنی مجلس است.بر اساس آئین‌نامه داخلی مجلس، ۲ نفر از مسن‌ترین نمایندگان مجلس به عنوان رئیس و نایب رئیس و ۲ نفر از جوان‌ترین نمایندگان به عنوان دبیران هیئت رئیسه سنی مجلس تعیین می‌شوند که وظایفی مانند اداره جلسه افتتاحیه، انجام مراسم تحلیف و اجرای انتخابات هیئت رئیسه موقت و تعیین شعب ۱۵ گانه را بر عهده دارند.‌

     

    علاءالدین بروجردی ریاست جلسه افتتاحیه مجلس دوازدهم را برعهده دارد . همچنین حسینعلی شهریاری نایب رئیس سنی مجلس دوازدهم است. عبدالحسین همتی سراپرده و عباس قدرتی دبیران سنی مجلس دوازدهم هستند.
     
    مراسم افتتاحیه مجلس دوازدهم با نواختن سرود جمهوری اسلامی آغاز شد.سپس عبدالمالکی معاون قوانین مجلس یازدهم ضمن خیر مقدم به مهمانان و منتخبان مجلس دوازدهم وظایف هییت رییسه سنی را قرائت کرد. در ادامه حامد شاکرنژاد ایاتی از سوره مبارکه شوری را قرائت کرد.
     

    *پیام رهبرانقلاب به مناسبت آغاز مجلس دوازدهم
    حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت آغاز به کار دوازدهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی، پیامی صادر کردند.

    متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی که صبح امروز توسط حجت‌الاسلام والمسلمین محمّدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در آیین افتتاحیه دوره جدید مجلس شورای اسلامی قرائت شد، به شرح زیر است:

    بسم الله الرّحمن الرّحیم
    و الحمد لله ربّ العالمین و صلّی الله علی سیّدنا محمّد المصطفی و آله الطّاهرین سیّما بقیّةالله فی الارضین.

    اکنون که دوازدهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی مانند همیشه در موعد مقرّر و بی‌تأخیر آغاز میشود، جبهه‌ی خشوع به درگاه خداوند عزیز و حکیم میسایم و استمرار و استحکام مردم‌سالاری دینی را که هدیه‌ی بزرگ الهی به ملّت ایران است، سپاس میگویم.

    هر مجلس جدید میتواند درخششی تازه در افق روشن کشور پدید آورد و بر امید و انگیزه‌ی ملّت بیفزاید. ترکیب نمایندگان تازه‌نفَس با منتخبان کارآزموده و مجرّب، این پیام را میرساند که خانه‌ی ملّت، با بهره‌گیری از اختیاراتش در قانون اساسی و با التزام به مسئولیّت سنگینش در جمع ارکان کشور، خواهد توانست روزآمدی و نوآوری را با پختگی و سنجیدگی همراه کند و قانونگذاری و نظارت را از تلاطم و آشفتگی و نیز از رکود و سکون دور نگه دارد.

    بی‌شک، تعامل منضبط و همدلانه با قوای دیگر و نیز رفتارِ جمعیِ صحیح و صبورانه در داخل قوّه‌ی مقنّنه، به تحقّق همه‌ی ویژگی‌های یک مجلسِ تراز کمک خواهد کرد و یاد نیک نمایندگان را ماندگار خواهد ساخت.

    نکته‌ای که همواره بر آن تأکید میکنم آن است که مجلس باید آرامش‌بخش و امیدآفرین و برانگیزاننده‌ی همّتها و دعوت‌کننده به همدلی و برادری در محیط عمومی کشور باشد. در خود مجلس نیز مسابقات بی‌فایده‌ی رسانه‌ای و مجادلات مضرّ سیاسی، وقت و عمر کوتاه دوران مسئولیّت را به خود مصروف نسازد؛ وگرنه ظرفیّت ارزشمند حضور نمایندگان در این جایگاه والا ضایع خواهد شد و این خسارت بزرگی است.

    نکته‌ی دیگر درباره‌ی سوگند نمایندگی است. این سوگند، نمایشی و تشریفاتی نیست؛ سوگندی حقیقی و مسئولیّت‌زا است که در دنیا و آخرت گریبان‌گیر خواهد بود. نمایندگان محترم، ناگزیر باید در همه‌ی مدّت نمایندگی، بندبندِ این سوگند شرعی را در پیش چشم داشته باشند و پایبندی به آن را معیار قضاوت درباره‌ی عملکرد خویش بدانند.
    نکته‌ی بعدی مربوط به التزامات اخلاقی است. سبک زندگی اسلامی که بخش مهمّی از آن را فضایل اخلاقی تشکیل میدهد، در عرصه‌ی چالشهای سیاسی و رقابتهای مشروع، اهمّیّت بیشتر می‌یابد. در اینجا است که کیمیای تقوا و گذشت و انصاف و صداقت و مسئولیّت‌پذیری و کار بی‌منّت، قیمت اصلی خود را آشکار میسازد. شهیدان پرواز اردیبهشت -که اکنون سراسر کشور داغدار آنها است- یکی از خصوصیّاتشان رعایت فضیلت‌های اخلاقی بود. مراقبت از خویش در این زمینه را باید جدّی گرفت.
     
    نکته‌ی آخر یادآوریِ این حقیقت است که هر یک از نمایندگان مجلس، نماینده‌ی همه‌ی ملّت ایران است؛ این بدان معنی است که کار اصلی نماینده تأمین منافع ملّی است. پیگیری مسائل حوزه‌ی انتخابیّه باید در چارچوب نگاه کلان به مسائل کشور انجام گیرد و از تصویب طرحهای آبادانی به صورت افراطی و بیرون از حدّ طاقت بودجه‌ی عمرانی پرهیز شود.

    برادران و خواهران گرامی! کار با نیّت خدمت به مردم، عمل صالح و حسنه‌ی مأجور الهی است و خدای شاکر علیم، در دنیا و آخرت به آن پاداش خواهد داد. جذب دلهای مردم و سپاس بی‌دریغ آنان یکی از پاداشهای الهی در دنیا است و تشییع چندین‌میلیونی رئیس‌جمهور فقید و همراهان عزیزش نمونه‌ای از این پاداش الهی است. مردم وفادار و هوشیار در شهرهای مختلف، با گل‌باران و اشک‌باران این پیکرهای پاک، یاد شهیدان دهه‌ی ۶۰ را برای نسل جدید کشور زنده کردند و در عمل، به هزاران دروغ و تهمت و شایعه پاسخ دادند. رحمت و درود خدا بر آنان!

    در پایان لازم میدانم از نمایندگان محترم دوره‌ی یازدهم، بویژه رئیس پُرتلاش و هیئت‌رئیسه‌ی فعّال آن، تشکّر کنم.

    والسّلام‌علیکم‌ورحمةالله
    سیّدعلی خامنه‌ای

     
    *منتخبان مجلس دوازدهم سوگند یاد کردند
    متن سوگندنامه منتخبان دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در مراسم افتتاحیه مجلس، مطابق اصل ۶۷ قانون اساسی و در اجرای ماده ۳ آیین نامه داخلی توسط علاء الدین بروجردی رئیس هیأت رئیسه سنی مجلس قرائت شد و نمایندگان به صورت ایستاده آن را تکرار کردند.

    متن این سوگندنامه به شرح زیر است:

    «بسم الله الرحمن الرحیم
    من در برابر قرآن مجید به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم و با تکیه بر شرف انسانی خویش تعهد می‌نمایم که پاسدار حریم اسلام و نگهبان دستاوردهای انقلاب اسلامی ملت ایران و مبانی جمهوری اسلامی باشم. از ودیعه‌ای که ملت به ما سپرده به عنوان امینی عادل پاسداری کنم و در انجام وظایف وکالت، امانت و تقوا را رعایت نمایم و همواره به استقلال و اعتلای کشور و حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم پایبند باشم. از قانون اساسی اطاعت کنم و در گفته‌ها و نوشته‌ها و اظهارنظرها، ‌استقلال کشور و آزادی مردم و تأمین مصالح آنان را مدنظر داشته باشم.»
     

    منتخبان مجلس دوازدهم پس از انجام مراسم تحلیف سوگندنامه را امضاء کردند.

    رئیس سنی مجلس دوازدهم، پیش از قرائت متن سوگندنامه اعلام کرد که نمایندگان اقلیت های دینی به کتاب آسمانی‌شان سوگند یاد می کنند.

    محمد مخبر سرپرست ریاست‌جمهوری در آیین افتتاحیه مجلس شورای اسلامی دوازدهم که صبح امروز با حضور سران قوا، منتخبان جدید و مسئولان عالی کشوری و لشکری برگزار شد، طی سخنانی بیان کرد: برای بنده سخت است که از طرف شهید آیت‌الله رئیسی در این مجلس به‌عنوان سخنران حضور یابم.
     

    وی ضمن تبریک موفقیت منتخبان و افتتاحیه مجلس دوازدهم، افزود: امام راحل به‌درستی فرمودند که؛ "تا وقتی در کشور ولایت فقیه داریم، کشور آسیبی نخواهد دید."، ما کلیدی‌ترین مهره اداره کشور را از دست‌داده‌ایم اما به‌رغم اینکه تمام کشور در جنب‌وجوش تشییع بودند مجلس خبرگان و شورای اسلامی آغاز به کار کردند و مطلبی که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ "اداره‌ی کشور نباید با خللی مواجه شود."، این مسئله اتفاق افتاده است.
     
    سرپرست ریاست‌جمهوری عنوان کرد: باید نعمت رهبری و مردم وفادارِ گوش به فرمان رهبری را شاکر باشیم و مردم سرمایه اصلی کشور هستند. حضور مردم و تدبیر رهبر معظم انقلاب مشکل‌گشا بوده است و در ماجرای شهادت آیت‌الله رئیسی هم این نمونه را شاهد هستیم.
    مخبر اظهار داشت: شهدای خدمت ویژگی‌های شخصی‌ای داشتند که محبت ویژه مردم به آنان، به این خاطر است. بنده می‌گویم که هیچ عملی بالاتر از خدمت به مردم و تبعیت از رهبری نیست. گاهی اوقات شهید رئیسی از مسائلی ناراحت می‌شد و بعضاً تصمیم می‌گرفت حرفی را بزند ولی می‌گفت؛ "فکر می‌کنم که اگر این کار را انجام دهم، دل حضرت آقا ناراحت می‌شود." و آن کار را انجام نمی‌داد، ریشه این مسئله، خداباوریِ او بود.

    وی گفت: شهید رئیسی خود را از قیدوبندهای تشریفاتی خارج کرده بود و با تمام قدرت از ساده‌زیستی خود مراقبت می‌کرد. او به چارچوب‌های نظام اسلامی با تمام وجود ایمان داشت.
     

    سرپرست ریاست‌جمهوری عنوان کرد: ایشان روحیه خستگی‌ناپذیری داشت و بعضی اوقات ساعت نیمه شب بعد از بازگشت سفرهای سنگین خارجی، قرار جلسه فردای آن‌روز اول‌وقت را تعیین می‌کرد.

    مخبر خاطرنشان کرد: شهید رئیسی به ظرفیت‌های کشور معتقد بود و می‌دانست که مسائل کشور با ظرفیت‌های داخلی قابل حل است. ما از مسائل بین‌المللی غافل نبودیم ولی اداره کشور را منوط به آن نمی‌کرد.

    سرپرست ریاست‌جمهوری گفت: شهید رئیسی مردم‌دار و عاشق محرومان بود؛ وی در هر سفری باید به محروم‌ترین نقطه آن منطقه می‌رفت و با مردمان آن‌جا، به‌راحتی نشست و برخاست می‌کرد.

    مخبر با بیان اینکه شهید رئیسی اصرار داشت که تدابیر حضرت آقا به‌هیچ‌وجه نباید بر زمین بماند، اضافه کرد: او مقیّد بود که تمام تلاش خودش و دولت برای عملیاتی کردن دستورات ایشان عملیاتی شود.
     

    وی با اشاره به ابعاد شخصیتی رئیس جمهور فقید ابراز کرد: شهید رئیسی مقیّد به قرائت دعای کمیل، توسل، سمات، ندبه، نمازشب، تعقیبات و مجالس روضه ماهانه‌اش بود و این از مشخصات ویژه او بود.

    سرپرست ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: ما ابتدای دولت با مشکلات فوق‌العاده زیادی مواجه بودیم؛ درآمدها و فروش نفت در حداقل بود و روزی 700 نفر از کرونا از دنیا می‌رفتند، دسترسی به پول‌های خارج تقریباً هیچ بود و پول نفتی که حدود 300‌ـ‌400 هزار بشکه فروش می‌رفت، برنمی‌گشت. ما آن وضعیت را پشت‌سر گذاشتیم و سال 1401 فکر می‌کردیم که وضعیت مناسبی خواهیم داشت چون فروش نفت و درآمدها سامان گرفته بود و ذخایر کالاها به وضع مناسبی رسیده بود، اما با حوادث خارجی و داخلی مواجه شدیم و شرایط سختی را برای ما ایجاد کرد. آخرینِ این حوادث، متمرکز شدن دشمن بر مسئله ارز و دسترسی ما به پول‌های خارجی‌مان بود.

    مخبر بیان کرد: طرف‌های خارجی قرارها و هماهنگی‌های ما را به‌هم می‌ریختند و شرایط سختی رقم خورد. شهید رئیسی سال 1402 برنامه‌ریزی سنگینی داشت و دستگاه‌ها هم طرح‌هایی تدوین کردند. ایشان به بنده گفتند؛ "حضرت آقا رشد تولید و کنترل تورم را مدنظر دارند و باید از تحقق آن مطمئن شویم."، ما چند پروژه حساس را برای دستگاه‌ها معین کردیم و درباره وزارت نفت گفتیم که باید حدود 300 هزار بشکه نفت اضافه فروش داشته باشیم؛ این توفیق را یافتیم که پایان 1402 تولید 3.3میلیونی نفت به 3.6 میلیون بشکه نفت رسید.

    وی اظهار داشت: یکی از عوامل رشد تولید در کشور، همین مسئله بود و در آب، برق، بهداشت و درمان و جهاد کشاورزی این مدل را اجرا کردیم. یکی از تمرکزهای خوب شهید ما، مسئله آب در کشور بود. اگر این کارهای ضربتی صورت نمی‌گرفت در تابستان 1401 و 1402 با مشکل مواجه می‌شدیم، ضمن اینکه کارهای اساسی را در مسئله آب هم مدنظر داشتیم و پیگیر بودیم، انتقال آب از دریا مورد نظر ایشان بود و کارهای خوبی در این زمینه انجام گرفت.
    سرپرست ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: ابتدای دولت بر تولید 12هزار مگاوات برق تمرکز کردیم و به 8هزار مگاوات رسیدیم و بر تولید 30هزار مگاوات برق تمرکز داریم. ما کار ساخت مسکن را شروع کردیم و تا الآن 2.4 میلیون مسکن در مراحل مختلف قرار دارد و تا پایان 1404، حداقل 4 میلیون مسکن را شروع‌شده داریم که بعضی تحویل شده و برخی در حال ساخت است.

    مخبر عنوان کرد: سال گذشته به‌واسطه برخی مسائل بین‌المللی و اصلاحات در داخل، معیشت مردم دچار مشکل شد اما برای التیام آن، کالابرگ الکترونیک فعال شد و 60 میلیون نفر با قیمت‌های دو سال پیش و اضافه کردنِ یارانه‌هایشان از این امکان استفاده می‌کنند.

    اهدای زمین رایگان به سه دهک اول، بیمه رایگان کودکان زیر 7 سال و تحت پوشش قرار گرفتن تمامی مردم در بیمه سلامت نیز از دیگر کارهای دولت شهید رئیسی است.

    وی ادامه داد: احیای کارخانه‌های تعطیل و نیمه‌تعطیل مهم بود و این‌که می‌بینید وضعیت بیکاری به وضع مناسبی تبدیل شده، به این خاطر است و حدوداً 13000 کارخانه به مدار برگشته‌اند.

    سرپرست ریاست‌جمهوری تصریح کرد: یکی از موفقیت‌های بزرگ شهید رئیسی، قدرت ارتباط‌گیری با کشورهای مختلف و ارتباط عاطفی با سران کشورها بود. در این چند روزه در ارتباط با سران کشورها، آنان از تعابیر صمیمی و عاطفی درباره آیت‌الله رئیسی با من سخن می‌گویند. یکی از سران کشورهای دنیا به من گفت؛ "ما با آقای رئیسی طی همکاری، معادلات قدرت در دنیا را جابه‌جا کردیم".

    مخبر متذکر شد: امروز در دنیا آن وضع را که کسانی از یک نقطه برای تمام دنیا تصمیم می‌گرفتند و همه نیز موظف به اجرا بودند، نداریم، نظام اسلامی به‌یُمن رهبری امام و حضرت آقا به این وضع از قدرت رسیده است.

    وی اضافه کرد: در زمان عملیات اجرای وعده صادق، ما با شهید رئیسی وضعیت ارز و ارزاق را مرور کردیم. روزی در این کشور بود که یک روز موشک آزمایش می‌شد و شاخص‌ها و بازار دچار مشکل می‌شد و جیغ مسئولان دولتی در می‌آمد اما امروز اسرائیل را زدیم و شاخص‌ها هم تکان نخورد و قیمت ارز که البته وضع نامطلوبی دارد اما در همان وضعیت ماند و تورم و نقدینگی تکان نخورد و بازار هم مملو از مایحتاج مردم است، این استحکام و استقرار و قدرت، عادی نیست و به‌یُمن رهبری حضرت آقا و تلاش‌های مخلصانه آیت‌الله رئیسی بود.

    سرپرست ریاست‌جمهوری عنوان کرد: حضرت آقا روز اولِ این حادثه به من فرمودند؛ "حتی یکی از کارهای کشور نباید مختل شود."، و من الآن می‌گویم که حتی یکی از پروژه‌ها به‌رغم سختی‌ها، متوقف نشد و دولت این وضعیت را مدیریت می‌کند.
     

     


    download

    download

    download

    زنگ مجلس دوازدهم به صدا درآمد"
    download

    "پیام رهبرانقلاب برای افتتاحیۀ مجلس دوازدهم"
    download

    download

    download

    نظرات بینندگان
    نظرات شما